FlowerLeaves

winkels

Verzending en retourbeleid

Wat is de levertijd ?
Een Flowerleaves boeket wil je hebben, liever vandaag dan morgen. Snappen we honderd procent! Direct na het plaatsen van je bestelling ontvang je een e-mail met de bevestiging van jouw bestelde Flowerleaves. Alle boeketten stellen we samen en schikken we met de hand. Dit gaan we meteen doen nadat we jouw bestelling hebben ontvangen. Maar je moet even geduld hebben wij gaan voor het mooiste boeket! We verzenden je bestelling altijd binnen 5 werkdagen. Zodra jouw zijden bloemen ons verlaten, ontvang je een track-and-trace code. Let op, wij hebben geen invloed op eventuele vertragingen bij onze verzendpartijen.

Wat zijn de levertijden tijdens acties en feestdagen ?
Tijdens feestdagen en acties is het bij ons en de vervoerder vaak drukker dan normaal. Ondanks deze drukte doen we er altijd alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk naar je te versturen. Houd er wel rekening mee dat je bestelling wat later bij je kan aankomen dan je van ons gewend bent.

Kan ik mijn adres nog wijzigen?
Heb je je bestelling al geplaatst? Helaas kan ons systeem dan geen wijzigingen meer in orders aanbrengen. Controleer daarom altijd goed of je de juiste gegevens hebt ingevuld, voordat je je bestelling definitief maakt. Heb je hier nog vragen over? Neem dan contact met ons op en houd je bestelnummer en adres bij de hand.

Mijn pakket is nog niet bezorgd, wat nu?
Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij adviseren je om de status van de zending te bekijken. Dit doe je met de track-and-tracecode die je van ons hebt ontvangen. Heb je hulp nodig of een vraag? Stuur een e-mail naar info@flowerleaves.nl.

Moet ik verzendkosten betalen?
Wij rekenen €6,99 (NL) voor het verzendklaar maken en het leveren van jouw bestelling. 

Ruilen en Retour

Kan ik mijn bestelling retourneren ?
Onze zijden boeketten worden na bestelling met de hand samengesteld en op maat geschikt. In onze shop plaatsen we foto’s van alle kanten. En ook close-ups. Ondanks dat je het boeket dus goed kunt bekijken kan het natuurlijk voorkomen dat je het toch niet helemaal mooi in jouw interieur vindt staan. Stuur dan een e-mail naar klantenservice@flowerleaves.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om samen te zorgen voor een passende oplossing.

Let op: maatwerk boeketten worden speciaal op maat gemaakt en afgeknipt. Deze boeketten kunnen niet worden geretourneerd! 

 

Wat valt er onder maatwerk?

– Boeketten die niet uit ons vaste collectie komen maar naar eigen wens zijn samengesteld vallen onder maatwerk. Deze boeketten kunnen niet worden geretourneerd. Als je niet geheel tevreden bent zullen we samen kijken naar een passende oplossing. 

– Boeketten uit onze vaste collectie waarop aanpassingen worden gedaan, zoals het inkorten van stelen of het veranderen van bloemen vallen ook onder maatwerk. Deze boeketten kunnen niet worden geretourneerd. Als je niet geheel tevreden bent zullen we samen kijken naar een passende oplossing. 

– Boeketten uit onze vaste collectie waarbij een andere vaas wordt uitgekozen dan de standaard getoonde vazen vallen ook onder maatwerk boeketten. Het boeket wordt op de door jouw uitgekozen vaas afgeknipt en geschikt en kan daarom niet worden geretourneerd. Als je niet geheel tevreden bent zullen we samen kijken naar een passende oplossing. 

Het is niet gebruikelijk om vazen te retourneren. Dit in verband met de kwetsbaarheid van het product (eigen risico). Vazen zijn zeer breekbaar en sneuvelen snel tijdens het transport. Twijfel je om te bestellen? Dan adviseren we je om contact met ons op te nemen. Op deze manier kun je eerst goed bekijken of het product naar je wens is. Wij controleren onze items zorgvuldig voordat we ze versturen. Is een product beschadigd of niet goed aangekomen? Dit dien je binnen 3 dagen na ontvangst aan ons te melden. Meldingen die later dan 3 dagen na ontvangst bij ons binnenkomen kunnen wij niet meer behandelen.

Hoe kan ik een of meerdere producten retourneren?
Ben je toch niet helemaal tevreden over één of meerdere producten? Dan is het mogelijk om deze te retourneren (m.u.v. maatwerk boeketten). Alle gerourneerde artikelen worden door ons zorgvuldig gecontroleerd en dienen aan de volgende voorwaarden voldoen:

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.

  •  

Om te retourneren dien je eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@flowerleaves.nl .Wij dienen het product binnen 14 dagen retour te hebben ontvangen. Onze retourverwerking toetst of het geretourneerde product voldoet aan de bovengenoemde voorwaarden.

Let op: Wanneer de producten niet voldoen aan onze retourvoorwaarden kun je deze dus niet aan ons retourneren. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan tot terugbetaling.

Belangrijk: het terugsturen van producten is geheel voor eigen risico. Zeker met vazen is het zo dat dit vaak misgaat en de vaas tijdens het transport kapot gaat! Ook maken wij het mee dat pakketten helaas kwijtraken en dus niet bij ons aankomen. Daarom adviseren wij ten alle tijde het retourpakket aangetekend naar ons te versturen. Indien het geretourneerde artikel beschadigd of geheel niet bij ons aankomt kunnen wij deze niet terugbetalen. 

Het aankoopbedrag minus de retourkosten zullen dan binnen 5 werkdagen naar u worden overgemaakt.

Wat kost retourneren?
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. 

 

 

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.  Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,99 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@flowerleaves.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”